Středa , 7 prosince 2022
Nejnovější články

Potraviny pro mozek, které snižují riziko Alzheimerovy choroby

Autor: David Jockers.

(Print Screen z Epoch Times)

Alzheimerova choroba je jednou z nejrychleji rostoucích nemocí v průmyslovém světě. Je charakterizována masivní degenerací mozku, která způsobuje poruchy paměti, kognice a osobnosti. V konečném důsledku vede Alzheimerova choroba ke smrti. Přibližně 5,4 milionu Američanů má Alzheimerovu chorobu a očekává se, že toto číslo vzroste do roku 2050 až na 15 milionů. Přijměte opatření k prevenci a zvrácení Alzheimerovy choroby pomocí přírodních strategií.

Alzheimerova choroba ochromuje mozek do té míry, že si nelze vytvořit nové vzpomínky. V konečné fázi Alzheimerovy choroby se postižení nemohou postarat o své nejzákladnější potřeby. Většina jedinců přežívá 5-10 let.

Foto: Print Screen z Epoch Times (Ocskay Mark/Shutterstock)

Alzheimerova choroba vytváří obrovskou ekonomickou zátěž

Tito jedinci potřebují neustálou péči, která pro rodinu vytváří obrovskou ekonomickou zátěž. Nové zprávy ukazují, že více než 15 milionů Američanů poskytuje péči někomu s Alzheimerovou chorobou. Je to obrovská finanční, fyzická a emocionální zátěž. Průměrný pečovatel, který se stará o někoho s Alzheimerovou chorobou, se každý rok setká s výdaji přes 50 000 dolarů.

Výzkumy ukázaly, že vývoj a progrese Alzheimerovy choroby je silně ovlivněna faktory životního stylu. Nedávná studie publikovaná v Journal of Alzheimer’s Disease potvrdila dřívější zprávy, že Alzheimerova choroba je charakterizována chronickým zánětem a inzulinovou rezistencí v mozku. Výzkumníci tento patofyziologický vzorec nazvali diabetes typu 3.

Špatná signalizace krevního cukru

Tito výzkumníci zjistili, že když jsou narušeny signální vzorce krevního cukru, vede to ke zvýšenému krevnímu cukru a tvorbě pokročilých glykolytických konečných produktů (AGE). AGE jsou vysoce zánětlivé a způsobují masivní destrukci v celém těle a mají afinitu k neurologické tkáni. AGE ničí funkci buněčné membrány a poškozují aktivitu inzulínového receptoru, což vytváří začarovaný kruh zvýšené hladiny cukru v krvi a zánětlivého stresu.

Zdravé zdroje tuku, jako je kokos, avokádo, olivový olej a naklíčené ořechy a semena, musí hrát ústřední roli ve stravě, aby podpořily zdravou funkci mozku. (Print Screen z Epoch Times Rimma Bondarenko/Shutterstock)

Mozek je především voda, tuk a cholesterol. To vše jsou klíčové stavební kameny pro podporu zdravé mozkové funkce a obnovu poškozeného mozku.

Správná strava k poražení Alzheimerovy choroby je bohatá na:

zeleninu bohatou na fytonutrienty,

zdravé tuky,

a čisté zdroje bílkovin.

Zdravé zdroje tuku, jako je kokos, avokádo, olivový olej a naklíčené ořechy a semena, musí hrát ústřední roli ve stravě, aby podpořily zdravou funkci mozku.

Čisté proteiny a superpotraviny

Mezi zdravé bílkoviny patří červené maso krmené trávou a bio kuřecí, krůtí a vejce. (Print Screen z Epoch Times MarianVejčík/iStock)

Mezi zdravé bílkoviny patří ryby ulovené ve volné přírodě, červené maso krmené trávou a bio kuřecí, krůtí a vejce. Hovězí maso krmené trávou je plné omega 3 mastných kyselin s dlouhým řetězcem, nasycených tuků, cholesterolu, vitamínu B12 a konjugované kyseliny linolové, které jsou všechny nezbytné pro zdravé neurologické funkce. Hovězí maso krmené trávou navíc obsahuje karnosin, divoký losos obsahuje astaxanthin a vejce z organických pastvin obsahují retinol, lutein a zeaxanthin. Tyto antioxidanty rozpustné v tucích chrání mozek a neurologickou tkáň před AGE a dalšími škodlivými volnými radikály.

100% syrové fermentované mléčné výrobky krmené trávou, jako je amasai, kefír, sýr a syrovátka, jsou plné živin pro budování mozku a chrání střeva a odstraňují záněty v těle. Superpotravinové bylinky jako kurkuma, skořice, hřebíček, oregano, rozmarýn, tymián, zázvor, bazalka, boswellie atd. by měly být používány co nejvíce.

Superpotravinové bylinky jako kurkuma, skořice, hřebíček, oregano a rozmarýn by měly být používány co nejvíce. (sommail/iStock)

Pravidelné cvičení a vitamín D3

Pravidelné cvičení a pobyt na slunci jsou extrémně kritickými faktory pro zvýšení okysličení, hormonů proti stárnutí a hladiny vitamínu D3. Často je zapotřebí suplementace vitaminu D3 v dávce 10 000 IU denně. Měly by se používat také multivitaminy na bázi celozrnných potravin, extra vitamíny B, zinek a selen, stejně jako probiotika a čištěné omega 3 mastné kyseliny.

Jedinci s rizikem Alzheimerovy choroby mají problémy se spánkem po celý život a mají snížené melatoninové signalizační systémy v mozku. Je nezbytné vytvořit si pravidelné spánkové cykly, chodit brzy spát a spát celých 8 hodin. Zvláště užitečné může být použití určitých čajů s bylinkami, jako je kořen kozlíku lékařského, heřmánek a mučenka.

Zdroj: theepochtimes.com

Sdílet článek na sociálních sítích:

O Martin Kirschner

Dříve psal a publikoval články pro Epoch Times. Později se však rozhodl jít svou vlastní cestou a založil VIP Noviny, internetové noviny, které dál šíři poznání, pravdu a tradici.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.