Čtvrtek , 6 října 2022

Tipy pro životní styl, které vám pomohou zvýšit hladinu testosteronu v každém věku

Tipy pro životní styl

Možná jste ve svých mladších letech příliš nepřemýšleli o testosteronu, zvláště pokud jste žena. Ale jak věk postupuje, může vás tato myšlenka dohnat, zvláště pokud jste muž.

Testosteron, často považovaný za mužský pohlavní hormon, je také nezbytný pro zdraví žen. Ženy mají mnohem méně testosteronu než muži, ale pomáhá všem pohlavím s rizikem onemocnění, kompozicí těla, sexuálními a dalšími funkcemi.

Testosteron je životně důležitý pro stárnoucí a starší jedince, hlavně proto, že se přirozeně snižuje. Zde jsou některé techniky životního stylu, které vám pomohou optimalizovat testosteron.

Začněte cvičit

Cvičení je jedním z nejlepších způsobů, jak snížit pravděpodobnost onemocnění a potenciálně zvýšit hladinu testosteronu. Studie prokázaly, že lidé, kteří pravidelně cvičí v jakémkoli věku, mají vyšší hladinu testosteronu. Nejlepší je kombinace silového tréninku a aerobního cvičení.

Jezte vyváženou stravu

Získání adekvátních hladin makroživin, jako jsou bílkoviny, sacharidy a tuky, může významně ovlivnit hladiny hormonů. Testosteron může ovlivnit výběr jídla i celkový počet kalorií.

Pravidelné držení diety nebo přejídání může narušit hladinu testosteronu, takže konzistentní a dlouhodobý přístup ke stravování je nejlepší způsob, jak hladinu optimalizovat.

Jíst rozmanitou škálu libových bílkovin, zdravé sacharidy jako ovoce a celozrnné výrobky a zdravé tuky může pomoci optimalizovat hladinu testosteronu.

Omezte stres

Hledání způsobů, jak snížit stres a získat lepší spánek, může také pomoci s testosteronem. Dlouhodobý stres, který zvyšuje hladiny kortizolu, může snížit testosteron a vést k chování, jako je přejídání, přibírání na váze a ukládání tuku.

Získejte dostatek vitamínu D

Dostat více slunečního záření nebo doplnění vitamínu D může také pomoci zvýšit hladinu testosteronu. Jedna 12měsíční studie zjistila, že suplementace 3 000 IU vitamínu D denně může zvýšit testosteron o 25 procent.

Optimální hladina testosteronu vám může pomoci udržet svaly, řídit váhu a snížit riziko pádů. Udělejte to nejlepší, abyste žili život, který pomáhá udržovat hladinu testosteronu na vysoké úrovni.

Mat Lecompte je zdravotní a wellness novinář.

Přeložil Martin Kirschner (www.vipnoviny.cz). Tento článek byl poprvé publikován na Bel Marra Health.

Sdílet článek na sociálních sítích:

O MAT LECOMPTE

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.